Sizce sebebi ne olabilir?
top of page
Bunun nasıl çalıştığını görmek için sitenizi yayınlayın ve canlı sitenize gidin.
Doğan SL yürüyen slx ve S lerden daha seri olduğu hakkında söylentiler var
Doğan SL yürüyen slx ve S lerden daha seri olduğu hakkında söylentiler var
6 yorum
Yorumlar (6)
Bu gönderiye yorum yapmak artık mümkün değil. Daha fazla bilgi için site sahibiyle iletişime geçin.
bottom of page
Doğan S, SL, SLX, Şahin ve S modellerinin yürüyen aksamları aynıdır. Bazı ustaların ifadelerine göre, şanzıman dişlileri bazı modellerde ince, bazı modellerde ise kalın çıkmaktadır. Bu durum seriliği etkilerken, kasanın ağırlığı, kullanılan jantlar ve lastik ebatları da bu etkiyi artırmaktadır.
Motor tarafında ise karbüratör boğazındaki venturi ölçüleri önemli bir rol oynamaktadır. Örneğin, Şahin 1.4 Tempra motorlu versiyonda birinci boğaz venturisi 3 mm, ikinci boğaz venturisi ise 3.5 mm olarak belirlenmiştir. Buna karşın, 1.6 motorlarda birinci boğaz venturisi 3.5 mm, ikinci boğaz venturisi ise 4 mm ölçüsünde çıkmaktadır.
Sonuç olarak, motor tarafında karbüratör ayarı ve avans ayarı, serilikte büyük bir etkendir. Yukarıda yazdıklarım Saf benzinli arabalar için geçerli. Lpg'li araçlarda, arabanın ağzını burnunu bantla kapatıp ayar yapanlardan uzak durun. Lpg'nin avans ayarı ile benzinde yüksek performans alamazsınız. Tabi biraz da sürücüye bağlı. Aracı sürekli emekli amcalar gibi kullanırsan, arada sırada sıkıştırmazsan sağır kalır araba.